|
Famous Fact about Scotland - najważniejsze fakty o Szkocji
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4103 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Komponent kulturowy jest nieodłącznym elementem na lekcjach języka angielskiego. Stanowi on o atrakcyjności uczenia się, gdyż przybliża uczniom realia życia danego kraju. Oto scenariusz lekcji w III klasie gimnazjum poświęconej Szkocji, jej położeniu geograficznym, kulturze.
TEMAT: FAMOUS FACTS ABOUT SCOTLAND--najważniejsze fakty o Szkocji. CELE OGÓLNE:
- Poznanie najważniejszych informacji o Szkocji.
CELE SZCZEGÓŁOWE: WIADOMOŚCI:
- Uczeń zna elementy historii Szkocji, położenie geograficzne, flagę.
- Uczeń zna najsłynniejszych Szkotów.
- Uczeń zna leksykę dotyczącą Szkocji.
UMIEJĘTNOŚCI:
- Uczeń potrafi podać typowe szkockie nazwy rzeczy.
- Uczeń potrafi rozpoznać flagę szkocką.
- Uczeń potrafi opowiedzieć o Szkocji.
CELE WYCHOWAWCZE:
- Kształtowanie postawy tolerancji i otwartości wobec innych kultur.
- Kształtowanie umiejętności współpracy z innymi uczniami i dzielenia się wiedzą.
MATERIAŁY:
- Podręcznik New Snapshot-4
- Magnetofon, płyty CD
- Dodatkowe materiały-flaga. ćwiczenie xero, ilustacje
METODY:
- Komunikacyjna
- Aktywizująca
FORMY:
NOWY MATERIAŁ JĘZYKOWY:
- An outlaw, to defeat, to accuse of, to plot, drop-outs, garment, tartan,
SPRAWDZENIE PRACY DOMOWEJ: - 5 min.
- uczniowie odczytują ćw. 3/61, uzupełnienie zdań za pomocą wyrażeń to, in order to, so that
ETAPY LEKCJI ROZGRZEWKA JĘZYKOWA - 5 min. Uczniowie w parach podają znane im nazwy rzeczy związanych ze Szkocją-wspólne omówienie przykładów. SCOTLAND PREZENTACJA NOWEGO MATERIAŁU - 10 min. N-l prezentuje cele lekcji. Uczniowie słuchają tekstu o Szkocji i wykonują ćw.8a/85-znalezienie najważniejszych nazw, nazwisk. WDROŻENIE - 15 min.
- Uczniowie czytają tekst i samodzielnie odpowiadają na pytania szczegółowe do tekstu –ćw.8b/85.Przed sprawdzeniem grupowym uczniowie porównują odpowiedzi z kolegą/koleżanką.
- Tłumaczenie nowych słówek-
- Uczniowie mają za zadanie przeanalizować flagę brytyjską i jej 3 składniki, w tym flagę szkocką.
UTRWALENIE - 5 min. Uczniowie w grupach wykonują ćwiczenie dodatkowe- xero, podsumowujące temat lekcji. PODSUMOWANIE - 5 min. Uczniowie podają poznane na lekcji fakty o Szkocji. W domu utrwalają materiał. ĆW. DODATKOWE Complete the quiz:
- The capital of Scotland is ………….
a) Glasgow b) Edinburgh c) Aberdeen
- A tartan kilt is ………………
a) spotted b) striped c) checked
- A ‘loch’ is the Scottish word for …………
a) lake b) a river c) an island
- Bagpies are a kind of …………………..
a) purse b) animal c) musical instrument
- The Scottish flag is ………………..
a) red and white b) blue and whitec) red and blue
- The Scottish flag is the cross of …………….
a) St. Andrew b) St. Patrick c) St. Paul
- Scotland is in the…………………..of UK.
a) north b) south c) east
- The population of Scotland is …………
a) 10mln b) 1mln c) 5mln
- The famous Scottish people are ………………
a) A. Conan Doyle b) G. W.Bush c) Prince Charles Małgorzata Makowiecka Siedlce, PG Nr 4 |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|